maandag 4 maart 2013

Kwartet dobbelstenen


 Om te oefenen met de dobbelstenen optellen is dit kwartet spel gemaakt. Tot nu toe hebben we alleen geoefend met twee dobbelstenen maar vanaf nu is het ook de bedoeling dat we ook drie dobbelstenen gaan optellen.


 Hier zie je een voorbeeld van een kwartetsetje. De plaatjes met de dobbelstenen is de kaart die je hebt. De sommen eronder zijn de kaarten die je moet vragen.
Je kunt dus bijvoorbeeld als je het eerste plaatje hebt vragen aan een ander: heb jij van samen 8 de 5+3?

Hieronder het kwartetspel!


7 opmerkingen:

  1. Mathwire.com

    Problem of the Month van de Noyce foundation
    Hoe werkt het?
    http://insidemathematics.org/index.php/tools-for-teachers/problems-of-the-month
    En hier de problemen:
    http://www.noycefdn.org/pom.php

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry, de helft van de reactie was er af gevallen. Ik wl graag van de week verder kijken op je blog. Ik ben benieuwd wat je nog meer gemaakt hebt. Ik vroeg me af of je bovenstaande webpagina's kent. Daar staan nog meer leuke ideeën die je met je klas kunt doen.
      Groetjes, jufkitty wordpress

      Verwijderen
  2. Hallo, heb je ook een digitale versie van bovenstaand kwartet?
    groetjes. Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan hem niet downloaden. En het lijkt me zo’n goed kwartet.
    De link kan in Dropbox niet worden geopend...
    Groet,
    Bettine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook geprobeerd om dit spel te downloaden. Het lijkt me erg leuk.. maar de link werkt niet :(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kan het spel helaas ook niet meer downloaden

    BeantwoordenVerwijderen